Στην
Αθηναϊκή Ζυθοποιία, συμπληρώνοντας φέτος τα 50 χρόνια παρουσίας μας στην Ελλάδα, συνεχίζουμε να κάνουμε πράξη τη δέσμευσή μας για υπεύθυνη συνεισφορά και συμμετοχή στο κοινωνικό σύνολο. Μέσα από ένα οργανωμένο πρόγραμμα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, προσπαθούμε να συμβάλουμε ενεργά στη δημιουργία ανάπτυξης για τη χώρα και να προσφέρουμε όπου είναι δυνατόν όραμα και διέξοδο σε νέους επαγγελματίες.
Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η υποστήριξη της πρωτοβουλίας της Ολλανδικής Πρεσβείας, «Πορτοκαλεώνας», η οποία ταιριάζει απόλυτα στη φιλοσοφία της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας και της μάρκας
Heineken. Πιο συγκεκριμένα, το OrangeGrove αποτελεί έναν ευέλικτο χώρο εργασίας στο κέντρο της Αθήνας στον οποίο οι νέοι επιχειρηματίες από την Ελλάδα και την Ολλανδία έχουν την ευκαιρία να εξελίξουν την επιχειρηματική τους ιδέα, να αναπτύξουν νέες επιχειρηματικές δεξιότητες, να δικτυωθούν μεταξύ τους και να αποκτήσουν εμπειρία.
Ένας από τους ανθρώπους που βρίσκονται πίσω από το OrangeGrove είναι ο Θεόφιλος Παπαστερνός. Έχοντας και προσωπικά ζήσει για δύο χρόνια στην Ολλανδία για τις μεταπτυχιακές του σπουδές, ο Θεόφιλος αποφάσισε να επιστέψει στη χώρα μας και να δραστηριοποιηθεί εδώ με την πεποίθηση πως, «κάθε κρίση κρύβει ενδιαφέρουσες ευκαιρίες τις οποίες μπορούμε να ανακαλύψουμε μέσα από σκληρή δουλειά, αισιοδοξία και διάθεση για συνεργασία». Ο ίδιος υπογραμμίζει επίσης, πως, «σημαντική πρόκληση για το μέλλον της χώρας μας αποτελεί η αντιμετώπιση της νεανικής ανεργίας, καθώς το υψηλού επιπέδου ανθρώπινο δυναμικό που διαθέτουμε αναζητά πλέον εργασία στο εξωτερικό. Σαν αποτέλεσμα, ένας σημαντικός αριθμός νέων Ελλήνων έχει μετακομίσει στην Ολλανδία για σπουδές. Ενώ κατ’ αρχήν η διεθνής ανταλλαγή φοιτητών είναι πολύ θετική, στην υπάρχουσα κατάσταση, δημιουργείται ο κίνδυνος της «διαρροής εγκεφάλων». Έτσι, συζητήσαμε μαζί με την Ελληνο-Ολλανδική επιχειρηματική κοινότητα το πώς θα μπορούσαμε να μετριάσουμε την διαρροή τονώνοντας συγχρόνως την αμφίδρομη κινητικότητα των νέων επιχειρηματιών ανάμεσα στην Ελλάδα και την Ολλανδία. Παράλληλα, ένας ακόμα στόχος ήταν να δείξουμε το αποτέλεσμα που μπορεί να έχει η συνεργασία στην Ευρώπη και τον τρόπο που μπορούμε να βγούμε από το σημερινό αρνητικό κλίμα, μέσα από θετικές ενέργειες».
Συνεχίζοντας την περιγραφή της πρωτοβουλίας, ο
Θεόφιλος Παπαστερνός μας εξηγεί ότι η ιδέα του OrangeGrove αναπτύχθηκε μετά από συζήτηση με επιχειρήσεις, με κορυφαία πανεπιστήμια και με Έλληνες απόφοιτους Ολλανδικών Πανεπιστημίων. «Εάν ένας νέος Έλληνας έχει μια καλή ιδέα και θέλει να ξεκινήσει μια επιχείρηση, ψάχνει για το κατάλληλο περιβάλλον στο οποίο μπορεί να ανθίσει. Σε αυτή την περίπτωση το OrangeGrove είναι το κατάλληλο μέρος. Εδώ οι νέοι επιχειρηματίες μπορούν να εργαστούν, να δημιουργήσουν το δικό τους δίκτυο αλλά και να βοηθηθούν πάνω σε θέματα για τα οποία δεν έχουν ακόμα την εμπειρία.
Το
OrangeGrove προσφέρει στην κάθε συμμετέχουσα νεοσύστατη εταιρία έναν έμπειρο μέντορα από τους αρκετούς επιχειρηματίες της ομάδας μας. Θα υπάρξουν εβδομαδιαίες διαλέξεις για ένα ευρύ φάσμα θεμάτων (νομικά, λογιστικά, μάρκετινγκ, κλπ) αλλά και πιο εντατικά εκπαιδευτικά προγράμματα, σε συνεργασία με γνωστά πανεπιστήμια, όπως ένα bootcamp για το πώς μπορεί κανείς να δημιουργήσει ένα στέρεο επιχειρηματικό πλάνο. Το εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί σε στενή συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Άμστερνταμ, το Πανεπιστήμιο του Ντέλφτ και το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών».
Το
OrangeGrove είναι ένα συλλογικό project, το οποίο αναπτύσσεται, καθώς όλο και περισσότεροι Έλληνες και Ολλανδοί αποφασίζουν να συνεισφέρουν. Σήμερα, έχει ήδη αγκαλιάσει 15 νέους επιχειρηματίες, οι οποίοι θα εγκατασταθούν στο νεοσύστατο χώρο της Ολλανδικής Πρεσβείας και θα αρχίσουν να υλοποιούν άμεσα τις πρωτοπόρες ιδέες τους, με στόχο να πραγματοποιήσουν το επαγγελματικό τους όνειρο.Ένα όνειρο το οποίο δεν θα ήταν εύκολο να πραγματοποιηθεί χωρίς τη βοήθεια ανθρώπων και από τις δύο χώρες αλλά και την υποστήριξη τόσο μεγάλων όσο και μικρο-μεσαίων επιχειρήσεων.