Inagros, Foodakai, A food chronicle, Mermix, Local Panda. Αυτές είναι οι πέντε νέες start-up επιχειρήσεις που βραβεύτηκαν για τις καινοτόμες επιχειρηματικές τους ιδέες, στα πλαίσια του διαγωνισμού
Heineken Growth Makers, που διοργανώθηκε σε συνεργασία με το Orange Grove.
Η ανακοίνωση των νικητών έγινε την Τρίτη 14 Νοεμβρίου στο Orange Grove, σε μια βραδιά αφιερωμένη στη χρηματοδότηση της start-up επιχειρηματικότητας.
Οι πέντε Heineken Growth Makers Teams θα φιλοξενηθούν στο Orange Grove και θα λάβουν 360ο υποστήριξη, καθώς και χρηματικό βραβείο συνολικού ύψους 10.000 ευρώ.
Οι νικητές μας μίλησαν για την ιδέα τους, για τα προβλήματα που αντιμετώπισαν καθώς και για το πόσο σημαντικό είναι το βραβείο που έλαβαν.
Inagros
Η εταιρεία Inagros δραστηριοποιείται στον τομέα της γεωργίας ακριβείας, κάνοντας χρήση αυτοματοποιημένων συστημάτων, με σκοπό την αύξηση της αποδοτικότητας και της κερδοφορίας των καλλιεργειών.
«Τρία από τα βασικά μέλη της ομάδας μας προέρχονται από οικογένειες που δραστηριοποιούνται και στον αγροτικό τομέα. Επομένως, εξ αρχής ήμασταν ευαίσθητοι με τον συγκεκριμένο κλάδο, έχοντας ως στόχο μας να διευκολύνουμε τους αγρότες και να εκσυγχρονίσουμε τον συγκεκριμένο τομέα», εξηγεί ο Ανδρέας Δάβρος.
«Αποφασίσαμε να διαφοροποιηθούμε από τους ανταγωνιστές μας, οι οποίοι ακόμα δεν έχουν κατακτήσει μερίδιο της αγοράς, εξελίσσοντας τα ήδη υπάρχοντα εργαλεία, προσθέτοντας τον δικό μας προσωπικό τόνο», τονίζει.
Για την ομάδα της Inagros, το σημαντικότερο κομμάτι της πρωτοβουλίας Heineken Growth Makers είναι το networking, αλλά και η αίσθηση της επιβράβευσης.
Δείτε τις δηλώσεις του:
FOODAKAI
Κάνοντας χρήση των μαζικών δεδομένων (big data), της τεχνολογίας δεδομένων και εξόρυξης κειμένων (text mining), η FOODAKAI επιτρέπει σε εταιρίες τροφίμων να έχουν πρόσβαση σε παγκόσμια δεδομένα ασφάλειας τροφίμων.
«Δουλεύοντας ήδη από το 2009 με αρκετούς οργανισμούς και εταιρείες τροφίμων, εντόπισα ότι ένα από τα βασικά προβλήματα ήταν ότι, αν και υπάρχει πάρα πολύ πληροφορία, δεν υπάρχει τρόπος να τη διαχειριστεί κάποιος. Έτσι, το 2016 δημιουργήθηκε η Foodakai, με βασικό στόχο να βοηθήσει τις εταιρείες τροφίμων στο να διαχειριστούν εύκολα και γρήγορα όλη αυτή την πληροφορία και τελικά να παράγουν πιο ασφαλή τρόφιμα», δηλώνει ο Γιάννης Στοΐτσης για το πώς προέκυψε η ιδέα για τη δημιουργία της FOODAKAI.
«Το βραβείο θα μας βοηθήσει να κάνουμε μικρά, αλλά πολύ σημαντικά πράγματα, όπως το να συμμετέχουμε σε κάποιες σημαντικές εκδηλώσεις στον χώρο των τροφίμων και να ταξιδέψουμε Ολλανδία, όπου θα συναντήσουμε πιθανούς πελάτες,» προσθέτει.
Δείτε τις δηλώσεις του:
A food chronicle
Η ιδέα πίσω από το A Food Chronicle είναι βασισμένη στον εξατομικευμένο βιωματικό γαστρονομικό τουρισμό.
«Στόχος μας είναι να αναδείξουμε τα προϊόντα και τον πολιτισμό της Ελλάδας με έναν καινοτόμο τρόπο που θα βασίζεται στις εμπειρίες. Η μεσογειακή διατροφή είναι κάτι που πρέπει να αναδειχθεί, αποτελεί ένα ανεκμετάλλευτο κεφάλαιο της Ελλάδας, το οποίο οφείλουμε να δείξουμε στον κόσμο που έρχεται», εξηγεί ο Δημήτρης Γεωργίου.
«Το βραβείο θα μας βοηθήσει να σχεδιάσουμε το site και την εφαρμογή μας. Αυτά τα χρήματα είναι καθοριστικά για να πάει η ιδέα μας στο επόμενο επίπεδο», συμπληρώνει.
Δείτε τις δηλώσεις του:
Mermix
Αντλώντας έμπνευση από το μοντέλο ανταλλακτικής οικονομίας, η Μermix αποτελεί την πρώτη διαδικτυακή πλατφόρμα ανταλλαγής αγροτικών μηχανημάτων.
Όπως λέει και ο ιδρυτής της, Χρήστος Σταμάτης, πρόκειται ουσιαστικά για την «Uber των τρακτέρ», η οποία θέλησε να λύσει ένα σημαντικό πρόβλημα: «Από τη μία υπήρχαν αγρότες που είχαν εξοπλισμό, ο οποίος ήταν ανενεργός και από την άλλη υπήρχαν αγρότες που ήθελαν να καλλιεργήσουν, αλλά δεν είχαν πρόσβαση στα μηχανήματα. Επομένως εμείς φέραμε σε επαφή αυτές τις δύο διαφορετικές ομάδες», λέει.
«Η πρωτοβουλία Growth Makers της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας είναι κάτι που πραγματικά βοηθάει την ελληνική start up κοινότητα. Με αυτό το βραβείο, εκτός από εφόδια, κερδίσαμε και νέα παραμονή στο incubator του Orange Grove,» τονίζει.
«Για εμάς το βραβείο είναι πολύ σημαντικό. Είναι στην ουσία μία ψήφος στήριξης, ενώ μας δίνει το εφόδιο να δραστηριοποιηθούμε στο Orange Grove», καταλήγει.
Δείτε τις δηλώσεις του:
Local Panda
H Local Panda παρέχει συνδρομητικές υπηρεσίες ταξιδιού στην Αθήνα – οι επισκέπτες λαμβάνουν tips και συμβουλές από τοπικούς ξεναγούς μέσω δημοφιλών εφαρμογών μηνυμάτων.
Σύμφωνα με τον ιδρυτή της, Γρηγόρη Μπογράκο, αυτό που κάνει το Local Panda να ξεχωρίζει είναι ότι από πίσω του «βρίσκεται μία ομάδα, όπου ο καθένας είναι ειδικός στον τομέα του, σε αντίθεση με κάποια άλλη εφαρμογή που είναι απλά εθελοντές.»
«Για εμάς το βραβείο είναι πολύ σημαντικό. Είναι στην ουσία μία ψήφος στήριξης, ενώ μας δίνει το εφόδιο να δραστηριοποιηθούμε στο Orange Grove», καταλήγει.
Δείτε τις δηλώσεις του: