Αθήνα, 12 Δεκεμβρίου 2023 – Με στρατηγικό προσανατολισμό στη βιώσιμη ανάπτυξη και εστίαση σε τρεις βασικούς πυλώνες (Περιβάλλον – Κοινωνία – Υπευθυνότητα), η Αθηναϊκή Ζυθοποιία αναπτύσσει ένα φιλόδοξο επενδυτικό πλάνο ύψους 65 εκατομμυρίων ευρώ για την τριετία 2024-2026, εκ των οποίων το 50% περίπου θα αφορά σε πράσινες επενδύσεις. Τα αποτελέσματα της Έκθεσης Βιώσιμης Ανάπτυξης, που παρουσίασε η εταιρεία σε ειδική εκδήλωση στις 12 Δεκεμβρίου καταδεικνύουν με αριθμούς τα επιτεύγματά της για το 2021-2022.
Ως προς τον πυλώνα του Περιβάλλοντος, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία δεσμεύεται για ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα στην παραγωγή ως το 2030, έχοντας ήδη επιτύχει μείωση στις εκπομπές CO2 κατά 20%, με έτος βάσης το 2018. Παράλληλα, σε συνεργασία με τους προμηθευτές και τους συνεργάτες της, φροντίζει για την αποτελεσματικότερη δυνατή χρήση υλικών, έχοντας καταφέρει να αξιοποιήσει σε ποσοστό 79,4% ανανεώσιμες πρώτες ύλες και υλικά συσκευασίας.
Η εταιρεία συμβάλλει καθοριστικά στη μείωση του όγκου των αποβλήτων, έχοντας επιτύχει την ανάκτησή τους κατά 99,6%, και την εξοικονόμηση πρώτων υλών και ενέργειας. Σήμερα, το 95% των φιαλών που εμπορεύεται στην αγορά είναι επιστρεφόμενο. Ως προς την ορθολογική χρήση των υδατικών πόρων, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία μειώνει τις ποσότητες που καταναλώνονται κατά τη διαδικασία παραγωγής, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα ότι το νερό που επιστρέφει στο οικοσύστημα είναι καθαρό.
Ως προς τον πυλώνα της Κοινωνίας, η εταιρεία κατά τη διετία 2021-2022, εκπόνησε και υλοποίησε δύο μεγάλα προγράμματα στη Βόρεια Εύβοια και τη Θεσσαλία. Στη Βόρεια Εύβοια μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του 2021, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία αποκατέστησε χρόνια προβλήματα σε δύο σχολεία της περιοχής και συγχρηματοδότησε τη μελέτη του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδιασμού του Δήμου Ιστιαίας – Αιδηψού. Στη Θεσσαλία, όπου υλοποιείται μεγάλο μέρος του Προγράμματος Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού της εταιρείας και αποτελεί το πλέον ελλειμματικό υδατικό διαμέρισμα στην ελληνική επικράτεια, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία υλοποίησε το πρόγραμμα «Νερό για το Αύριο», το οποίο ανέδειξε λύσεις για την ορθή διαχείριση των υδατικών πόρων της χώρας και τη γενικότερη ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με τη βιώσιμη χρήση του νερού.
Μέσω της πολυεπίπεδης δραστηριότητάς της «από το χωράφι ως το ποτήρι», η Αθηναϊκή Ζυθοποιία δημιουργεί ένα θετικό ντόμινο επίδρασης, που ωφελεί την ελληνική κοινωνία, αν αναλογιστεί κανείς ότι η άμεση οικονομική αξία που διανέμεται (στην κοινωνία) ανέρχεται στα €378 εκατ. για τα έτη 2021-2022.
Ως προς τον πυλώνα της Υπευθυνότητας, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία αποτελεί θεματοφύλακα της υπεύθυνης κατανάλωσης αλκοόλ στην Ελλάδα με σειρά δράσεων ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του καταναλωτικού κοινού. Την περίοδο 2021-2022 η εταιρεία δημιούργησε, σε συνεργασία με την Ένωση Bartenders Ελλάδος και την Μη Κυβερνητική Οργάνωση «Νηφάλιοι-στην υγειά μας», την εφαρμογή ‘ΣΕΡΒΙΡΩ ΥΠΕΥΘΥΝΑ’, με στόχο την πληροφόρηση των επαγγελματιών της εστίασης για τη σημασία και την αξία της υπεύθυνης διάθεσης αλκοόλ. Παράλληλα, συνεχίζει να ενισχύει την κατηγορία της μπίρας χωρίς αλκοόλ με συνολικά 5 επιλογές προϊόντων μηδενικού αλκοόλ διαθέσιμες στα σημεία πώλησης.
Στον πυρήνα όλων των δραστηριοτήτων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας βρίσκονται οι 809 εργαζόμενοί της. Υπό αυτό το πρίσμα, η εταιρεία εξασφαλίζει ένα εργασιακό περιβάλλον που προτάσσει τη συμπερίληψη και προάγει ίσες ευκαιρίες για όλους, με έμπρακτο σεβασμό στη διαφορετικότητα. Σημειώνεται πως ο αριθμός των γυναικών στην εταιρεία αυξήθηκε κατά 15%, ενώ σε ετήσια βάση αφιερώνονται 20,5 ώρες ανά εργαζόμενο στην εκπαίδευση.
Όπως υπογράμμισε ο Αλέξανδρος Δανιηλίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας: «Δεν υπάρχει αμφιβολία πως το ζητούμενο κάθε εταιρείας είναι η επίτευξη των στρατηγικών και επιχειρησιακών της στόχων, σε ένα σύνθετο και πολλές φορές απρόβλεπτο εξωτερικό περιβάλλον. Για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία και τους ανθρώπους της, αυτή η επιτυχία έχει ως προϋπόθεση την συνεχή και συστηματική συμβολή μας στην δημιουργία ενός βιώσιμου μέλλοντος, με τρόπο συγκεκριμένο και μετρήσιμο. Τα στοιχεία που παρατίθενται, αναφορικά με τους πυλώνες του Περιβάλλοντος, της Κοινωνίας και της Υπευθυνότητας, δείχνουν ότι βρισκόμαστε στον σωστό δρόμο. Είναι στην ουσία η αποτύπωση των αξιών με τις οποίες πορευόμαστε επί 60 χρόνια, παράγοντας ένα καλύτερο αύριο και αποδεικνύοντας ότι η ανάπτυξη με πρόσημο τη βιωσιμότητα δεν είναι μια τάση, αλλά μια αναγκαιότητα».
Η Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας εκπονήθηκε από την ΕΥ Ελλάδος. Περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με την επίδοση της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας είναι διαθέσιμες εδώ.
Σχετικά με την Αθηναϊκή Ζυθοποιία:
Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία Α.Ε. είναι η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής και εμπορίας μπίρας στην Ελλάδα, με ενεργή παρουσία στη χώρα για περισσότερα από 55 χρόνια. Ιδρύθηκε το 1963 από μια ομάδα Ελλήνων επιχειρηματιών και σήμερα αποτελεί μέλος του Ομίλου HEINEKEN N.V. Παράγει στην Ελλάδα τις μπίρες ‘Αμστελ, ‘Αμστελ Dark, Άμστελ Radler, Άμστελ Free, Άμστελ Free Lemon, ‘Αμστελ KARGO IPA, Heineken, ΑΛΦΑ, ΑΛΦΑ Strong, AΛΦΑ Weiss, ΑΛΦΑ Χωρίς, Fischer, ΜΑΜΟΣ (με παραχώρηση άδειας χρήσης σήματος από την οικογένεια Μάμου), ΝΥΜΦΗ και Buckler από 100% ελληνικό κριθάρι, όπως και τις δύο μάρκες μηλίτη ΜΗΛΟΚΛΕΦΤΗ και Strongbow στο εργοστάσιό της στην Πάτρα, με ελληνικές πρώτες ύλες. Παράλληλα, στο χαρτοφυλάκιό της ανήκει και το φυσικό μεταλλικό νερό ΙΟΛΗ, ενώ εισάγει γνωστές μάρκες μπίρας μεταξύ των οποίων οι: Sol, Mc Farland, Erdinger, Murphy’s, Duvel, Lagunitas. Από την 1η Απριλίου 2021, ανέλαβε και ως επίσημος διανομέας των προϊόντων της Bacardi για την Ελλάδα. Διαθέτει 3 μονάδες σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα και 2 ιδιόκτητα βυνοποιεία σε Θεσσαλονίκη και Πάτρα καθώς και μια μονάδα εμφιάλωσης του Φυσικού Μεταλλικού Νερού ΙΟΛΗ στη Λαμία.
Από το 2008 πραγματοποιεί το πρώτο και μεγαλύτερο Πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού μέσω του οποίου προμηθεύεται ελληνικό κριθάρι για την κάλυψη του 100% των αναγκών για την παραγωγή των προϊόντων της. Οι ελληνικές πρώτες ύλες σε συνδυασμό, με τα σύγχρονα ζυθοποιεία και τα 2 ιδιόκτητα βυνοποιεία, δημιουργούν μια πλήρως καθετοποιημένη ελληνική διαδρομή για τα προϊόντα της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας.
Με τη βοήθεια ενός εκτεταμένου δικτύου διανομής και πώλησης παράγει και διανέμει τα προϊόντα της σε 19 χώρες και στις 5 ηπείρους.
Παράλληλα με την επιχειρηματική της ανάπτυξη, η εταιρεία έχει επενδύσει στον εκσυγχρονισμό της παραγωγικής διαδικασίας, στην υιοθέτηση μιας ολοκληρωμένης περιβαλλοντικής πολιτικής, τη διαμόρφωση ενός ασφαλούς και δίκαιου εργασιακού περιβάλλοντος, την ενημέρωση των καταναλωτών για την υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ και την κοινωνική προσφορά, πάντα με την έμπρακτη συμβολή των εργαζομένων της, με διαφάνεια και λογοδοσία.
Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία διαθέτει από την TÜV AUSTRIA HELLAS ISO 9001:2015 για την ποιότητα των προϊόντων, FSSC 22000: Version 5.1 για την ασφάλεια των προϊόντων, ISO 14001:2015 για την προστασία του περιβάλλοντος και ISO 45000 για την ασφάλεια και υγεία του προσωπικού.
Επίσης, η εταιρεία διακρίθηκε το 2022 με το Gold Award του Εθνικού Δείκτη Εταιρικής Ευθύνης (CR Index) ενώ έχει κατακτήσει και πολυάριθμες βραβεύσεις για την υπεύθυνη επιχειρηματικότητα που έχει επιδείξει, τη σταθερή επίδοσή της στη βιώσιμη ανάπτυξη και τη μέριμνα για την κοινωνία και το περιβάλλον. Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία έχει βραβευτεί επανειλημμένα για το εργασιακό της περιβάλλον, ενώ το 2020 υπέγραψε τη Χάρτα Διαφορετικότητας, πιστή στη φιλοσοφία της για ίσες ευκαιρίες και δυνατότητες εξέλιξης στον εργασιακό τομέα.
Για περισσότερες πληροφορίες, παρακαλώ επικοινωνήστε με:
Για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία:
Δημήτριος Κυριαζής, Corporate Communications & Public Affairs Manager,
E-mail: dimitrios.kyriazis@heineken.com, 210 5384911
Για την GRAVITY:
Μαρίνα Νικολάου, Group Account Director
E-mail: AB@gravitythenewtons.gr